Complete the description of the article for a correct work of the theme
Ноември 1, 2022
През цялата история на транспорта е имало няколко вида транспорт, включително велосипеди, превозни средства с бензинови двигатели, както и карети с парни двигатели. Всички тези видове превозни средства са постигнали голям напредък в скоростта, което е особено важно за транспорт на спешни пратки. Важно е обаче да се отбележи, че не всички видове транспорт могат да се считат за бързи. В тази статия ще ви запознаем с разликите между всеки вид транспорт и как са се развили с течение на времето.
През 1800 г. каретите, задвижвани с пара, правят съвременния транспорт по-бърз и по-безопасен от всякога. Парните локомотиви са били чудесен начин за транспортиране на големи количества товари по суша. Един трансфер на пасажери и кабинен екипаж, е станал сравнително по-лесен и с напредването на технологиите във въздушния транспорт. Удивително е - колко е напреднало човечеството.
Парните локомотиви са впечатляващи машини за своето време. Те използват почти неограничена мощност и могат да теглят стотици коли, дори стотици тонове товари. Те, също така, имат голямо количество конски сили и притежават предимството да достигнат по-високи скорости от техните наземни колеги.
Когато са били въведени за първи път, парните двигатели не се смятали за надеждни или безопасни. Всъщност има много случаи на саботаж. Хората гледат на тях с недоверие, хвърлят камъни по превозните средства с парни двигатели или дори блокират пътищата им. Някои дори пишат ядосани писма до местните власти. Технологията обаче продължава да се развива и до 1880 г. парните автобуси са основен транспорт в Лондон и други големи градове.
Локомотивът Locomotion от Джордж Стивънсън е първият парен локомотив, който тегли коли по обществена железница. Въведен е през 1825 г. от железопътната линия Стоктън и Дарлингтън.
В края на 19 век велосипедите са разрушителна технология. Те правят транспорта по-бърз и по-евтин, преобразяват обществата. Днес велосипедите все още са важна част от съвременния свят. Технологията зад тях непрекъснато се подобрява.
Първият велосипед, изобретен от граф дьо Сиврак през 1791 г., е бил дървен крафтинг с две колела, свързани с дървена щанга. Колелата са били с опънати спици, което позволява на предното колело да се движи с по-силни обороти.
През 1870-те две британски компании започват да излагат велосипеди на Centennial Exposition във Филаделфия. Две години по-късно индустриалецът от Бостън, Албърт Е. Поуп, започва да внася велосипеди от Англия. През 1880 г. Поуп започва да прави велосипеди Columbia. През 1895 г. Ани Лондондери става първата жена, обиколила света с велосипед. Тя получава награда от 10 000 долара и се връща в Чикаго.
Изобретяването на пневматичните гуми през 1887 г. прави велосипеда по-безопасен и по-бърз. Пневматичните гуми се произвеждат чрез пълнене на вулканизирана гумена тръба с въздух. След това тръбата се обработва със сяра, което прави гумата по-здрава и еластична.
В края на 1800 г. превозните средства с бензинови двигатели са експериментална алтернатива на влаковете, автобусите и тролеите. Осигуряват транспорт за индивидуални и групи. Те също са били идеална алтернатива на конете в селските райони.
Те имали много предимства пред другите форми на транспорт. Освен това са били по-евтини за работа. Те можели да пътуват почти навсякъде. Освен това бяха по-лични от влаковете. В крайна сметка са се превърнали в доминираща форма на транспорт.
Ранните превозни средства с бензинови двигатели са имали проблеми. Те били трудни за стартиране, шумни и податливи на повреди. Те също така изхвърляли нездравословни замърсители във въздуха. Те представляват заплаха за здравето на градските жители.
Въпреки това през 20-те години на миналия век превозните средства с бензинови двигатели започват да се приемат и се превръщат в доминираща форма на транспорт. Освен това са по-евтини от електрическите превозни средства. Тяхната популярност е подхранвана от успеха на разсрочените планове. Повечето нови превозни средства могат да бъдат закупени на изплащане от дилъри. Това кара банките и финансиращите компании да предлагат заеми на потребителите.
До края на 1800 г. конете са били доминиращата форма на транспорт. При идването на колите, бързо били заменени. Но въпреки многото препятствия, те също така направили транспорта по-бърз.
След Втората световна война, Япония разработва електрически автомобили, за да се конкурира със скъпия бензин. Електрическият мотор е бил по-ефективен и електрическите коли можели да пътуват по-далеч. Те също са били по-евтини за гориво, което насърчава широкото производство. Електричеството обаче не е жило широко достъпно извън градовете. А оловно-киселинните батерии, необходими за захранване на колите, били твърде тежки.
През 1894 г. двама филаделфийци, Педро Салом и Хенри Г. Морис, патентоват електрическа технология с батерии, която може да задвижва автомобили. Първоначално те адаптирали технологията от улични коли и лодки. Те стартират таксиметрова услуга в Ню Йорк през 1897 г. Обслужват 1000 пътници през първия месец на работа.
Компанията за електрически превозни средства се разраства до най-големия производител на автомобили в Съединените щати. Отворили офиси в Нюпорт, Ню Джърси, Чикаго и Бостън.